Àrea de Majors
Des de l’Àrea de Majors es treballa per a donar el protagonisme que es mereix aquest col·lectiu dins de la vida social del poble, facilitant que continuen sent un pilar fonamental en la nostra societat i que no se senten apartats de la vida quotidiana que els embolica.
Des d’aquesta Àrea se intenta cobrir i recollir totes aquelles inquietuds i necessitats que puguen afavorir al fet que el major tinga una vida social més plena i que continuen relacionant-se amb les persones del seu entorn, allunyant-los d’una soledat no desitjada.
Per a aconseguir això, des de l’Àrea del Major es duen a terme diverses accions en forma de tallers o cursos que durant tot l’any fan possible que tots aquells majors que els duen a terme i participen activament, aconsegueixen un grau de satisfacció amb si mateix, ja que són conscients dels assoliments que van aconseguint en aquells cursos o tallers on participen.
A més es duen a terme activitats festives durant l’any, com poden ser sopars amb ball i berenars en festivitats concretes, com per exemple el dia de Sant Valentí, o en dates nadalenques, etc.
Cursos i tallers 2021
Caminant per l´Horta
Activitat física mitjançant passejos pels diferents camins rurals del nostre entorn, millorant la condició física del major i la relació amb les persones. Aquesta es duu a terme els dilluns i dimecres en horari de 17.00 h a 18.00 h i d’octubre a juny.
Escola d'estiu per a majors
Ajudant a mantindre ocupats als majors amb manualitats, jocs i activitats d’oci durant el mes de juliol en horari de 11.00 h a 13.00 h.
Cursos de informàtica
Per a majors, amb idea d’acostar a aquest col·lectiu a les noves tecnologies, perdre la por d’utilitzar-la i descobrir les possibilitats que aquesta eina els pot facilitar. Aquest es duu a terme en tres grups que es realitzen els dimarts, dimecres i dijous de 17.30 h a 19.30 h.
Curs de gimnàstica preventiva
Adaptant els exercicis a la forma física dels majors, afavorint les relacions socials i ajudant a mantindre i millorar la seua forma física. Aquest es duu a terme els dilluns i dimecres en horari de matins.
Taller de lectura
En aquest taller es pretén fomentar l’hàbit de la lectura, reforçant la lectura en veu alta i la compressió lectora, així com la memòria, facilitant el dialogue entre els majors que en ell participen. Aquest es duu a terme els dijous en horari de 17.00 h a 18.30 h.
A part totes aquestes activitats es venen complementant amb visites guiades culturals a diferents museus i llocs d’interés del nostre entorn pròxim, que es porten a terme durant l’any.
Des de l’Àrea del major es duu a terme el mes de juliol la denominada Setmana del Major, en la qual i durant l’última setmana del mes de juliol se celebren diferents activitats lúdiques i d’oci, gaudint entre altres coses de, una obra de teatre, cinema, concert a la fresca, excursió en bus, etc, comptant amb la col·laboració de l’Associació de Jubilats i Pensionistes del poble.
El mes de setembre se celebra el sopar en homenatge a tots els nostres majors, en la qual es convida a tots ells a un sopar de germanor.
Algunes d’aquestes activitats enguany han patit canvis pel tema de la pandèmia.