Museros ha mostrat la seua faceta més solidària a través del I Memoràndum Alina Sanfélix celebrat en la població l’1 de maig. Un total de 1.054 persones van participar en aquest esdeveniment en el qual es van recaptar 7.869 €, dels quals 3.934,50 € aniran destinats als familiars de les víctimes de l’incendi de Campanar i 3.934,50 € seran donats a la fundació DuchenneSpain, associació sense ànim de lucre que treballa per a trobar una cura o tractament per a la Distròfia Muscular de Duchenne i Becker i millorar la qualitat de vida dels afectats per aquestes malalties genètiques i neuromusculars rares que causen debilitat i degeneració muscular progressiva.
L’Ajuntament de Museros i Grup de Córrer Museros van mostrar tot el seu suport en l’organització d’aquest esdeveniment esportiu, així com diferents associacions i agrupacions festives de la localitat, i un gran nombre d’empreses.
L’acte es va convertir en una gran celebració, amb inflables per als més menuts, i food trucks, entre altres activitats. Donat l’èxit d’aquesta primera edició, l’esdeveniment s’inclourà en el calendari de carreres del municipi.
En la 10 K van participar 422 corredors; en la marxa 2 K, un total de 483 persones, i en les categories infantils, 147 xiquetes i xiquets. Amb això es van recaptar 6.568 €, als quals se sumen els 1.301 € de donacions dels participants, per la qual cosa es va aconseguir un total 7.869 €.
Cristina Civera, alcaldessa de Museros, ha mostrat la seua satisfacció pel caràcter solidari dels veïns i veïnes de Museros i dels pobles de la comarca: «L’acte s’ha viscut en la nostra població com una jornada lúdica, esportiva i altruista amb molta participació».
D’altra banda, Kike Sanfélix, organitzador de l’esdeveniment, estava molt agraït: «M’alegra sentir l’essència d’Alina, que era ajudar a la gent i veure gaudir a tots, tal com va ocórrer en el seu Memoràndum. Estarà molt orgullosa de tots vosaltres, moltíssimes gràcies».